12 alimente care stimuleaza metabolismul

alimente care stimuleaza metabolismul

Iaurtul grecesc, avocado si afinele sunt cateva dintre alimentele care stimuleaza metabolismul. Fa-ti o lista cu superalimente si include-le in fiecare saptamana in regimul tau alimentar!
Un metabolism alert te ajuta sa slabesti sanatos. Alimentele pe care le consumi au un impact semnificativ asupra modului in care functioneaza sistemul digestiv, favorizand sau impiedicand absorbtia grasimilor si a nutrientilor importanti.

Un truc simplu simplu care te ajuta la slabit este de a include aceste alimente care stimuleaza metabolismul in alimentatia ta zilnica. Aceste alimente sunt recunoscute pentru faptul ca stimuleaza arderea grasimilor si, in plus, sunt ingrediente sanatoase de care corpul tau are nevoie pentru a functiona corect.

Iata ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta daca vrei sa slabesti:

1. Iaurtul grecesc

Are un continut extrem de ridicat de proteine si probiotice, o combinatie care confera satietate si impiedica aparitia simptomelor neplacute cauzate de balonare. Este o gustare potrivita inainte sau dupa un antrenament, precum si o optiune excelenta pentru micul dejun alaturi de cereale integrale si fructe de padure. Prin urmare, iaurtul grecesc este unul dintre acele alimente care stimuleaza metabolismul si te ajuta sa slabesti sanatos.

2. Afinele

Aceste fructe miraculoase sunt foarte sanatoase si un adjuvant important pentru persoanele care doresc sa slabeasca.

Potrivit specialistilor, afinele au un efect puternic de ardere a grasimilor, impiedicand astfel depunerea lor. Poti sa le folosesti proaspete sau congelate in smoothie-uri, salate sau in terciul de ovaz de la micul dejun.
3. Avocado

Este un sursa excelenta de grasimi sanatoase care te ajuta la slabit. Consuma cate un sfert de avocado in fiecare zi pentru a stimula metabolismul sa arda mai multe grasimi.

4. Ceaiul verde

Studiile arata ca persoanele active care au consumat cate 4 cesti de ceai verde pe zi timp de 3 luni au slabit mai mult in zona abdomenului decat cei care au optat pentru cafea.

5. Ciupercile

Au un continut ridicat in vitamina D si au fost recunoscute pentru faptul ca reduc depunerile de grasimi in cazul femeilor aflate la postmenopauza. Le poti folosi pentru omleta de la micul dejun, in tocanite, sosuri pentru paste integrale sau salate.

6. Cereale integrale incoltite/germinate

Painea facuta din cereale incoltite/germinate contine enzime care se produc in timpul germinarii si ajuta la o mai buna digestie.

7. Apa cu lamaie

Incepe fiecare dimineata cu un pahar mare plin cu apa si zeama de lamaie. Vitamina C reduce nivelul cortizolului, iar o hidratare corecta a organismului impiedica balonarea. De asemenea, acest obicei va stimula metabolismul si arderea grasimilor pe parcursul zilei.

8. Broccoli

Este o leguma care nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu, deoarece contine indole-3-carbinol, un compus puternic antioxidant care are efect anticancerigen si impiedica depunerea grasimilor. Consuma-l cat mai simplu preparat la aburi sau adauga-l la final in ciorbe (taiat mai marunt).

9. Carnea de pui si de curcan

Potrivit cercetarilor, femeile care-si asigura 30% din calorii din proteine cantaresc mai putin decat cele care nu consuma o cantitate suficienta de proteine. Potrivit specialistilor, carnea de pui si curcan fara hormoni este o sursa excelenta de proteine si o poti consuma alaturi de legume/verdeturi daca vrei sa slabesti.

10. Somonul

Furnizeaza un aport insemnat de grasimi omega-3 care sunt esentiale pentru sanatate, dar si pentru o silueta de vis. Aceste grasimi sanatoase stimuleaza metabolismul si favorizeaza arderea grasimilor. Astfel ca daca vrei sa slabesti nu exclude grasimile sanatoase din alimentatia ta zilnica!

11. Rosiile

Rosiile gatite cu usturoi constituie o combinatie castigatoare, avand un puternic efect de stimulare a metabolismului. De asemenea, se stie ca licopenul din rosii si alicina din usturoi sunt doua substante cu un puternic efect anticancerigen. Un motiv in plus sa consumi cat mai des aceasta combinatie pentru paste integrale, orez integral, quinoa, mei.

12. Merele

Se consuma cu coaja, deoarece tocmai fibrele din coaja stabilizeaza nivelul glicemiei in sange si fac din mere o gustare sanatoasa. Merele, alaturi de pere si fructele de padure se numara printre fructele care pot sa fie consumate in siguranta atunci cand vrei sa slabesti, insa fara sa exagerezi cu cantitatile.

Bolocan Ovidiu-Cristian

Bolocan Ovidiu-Cristian este autorul acestui blog. Il puteti gasi si urmari pe Twitter si Facebook.
Comments are closed.