Ce reguli are un pranz de afaceri reusit?

Un pranz de afaceri reusit trebuie sa respecte sapte reguli esentiale, care tin de bunul simt si conduita profesionala.

Pranzul de business nu mai este strans conditionat de masa de la mijlocul zilei. Termenul a fost monetizat in urma cu cativa ani, cand afacerile erau finalizate intr-o atmosfera „muncitoreasca”, de la 9 la 5 (17.00); dintotdeauna, antreprenorii au incheiat afaceri la masa de pranz.

In prezent, suntem activi 24 de ore si 7 zile pe saptamana. Cand ati lucrat ultima oara doar 8 ore pe zi? Sa ridice mana cel care… Pranzul traditional s-a transformat intr-o masa sau o pauza.

2. Agenda si obiectivele

Deseori, cand punem pe masa mancarea, oamenii uita de ce s-au adunat la un loc. Facand abstractie de aperitivele savuroase din farfurie, nu trebuie sa uitam de ce suntem acolo: ca sa incheiem o afacere. Cand participi la o masa de afaceri, trebuie sa tii cont de agenda profesionala a intalnirii si sa definesti scopurile pe care vrei sa le indeplinesti.

3. E vorba doar de afaceri. Nu-i nimic personal

Mancarea ne-ar putea induce un sentiment de relaxare, de confort. Cand suntem prea relaxati, ne pierdem concentrarea; tine cont de acest aspect, in timpul intalnirii de afaceri. Poti discuta unele chestiuni minim personale, dar nu te abate de la agenda. Ai scopuri si mijloace. Nu dezvalui informatii personale, cu exceptia situatiilor in care poti obtine ceva in schimb.

pranz de afaceri

4. Fara alcool

Nimic nu ne demoleaza mai tare instinctele de negociere decat un „paharel” in mijlocul zilei. Trebuie sa fii responsabil. Bautura iti afecteaza simturile si ratiunea. Chiar vrei sa fii „ametit” in timpul intalnirii deafaceri? Ce imagine vei oferi? Nu. Fara alcool!

5. Ai grija cum te comporti

Comportamentul poate determina succesul sau esecul unei negocieri de afaceri. Ai impartit vreodata masa cu un antreprenor care s-a comportat ca omul din pestera? Acestia mananca in timp ce vorbesc si vorbesc in timp ce se imbuiba, se murdaresc de mancare pe haine si cine stie ce mai fac. Mai mult, s-ar putea sa se aplece asupra farfuriei tale si sa ia ceva, intrebandu-te daca „ai intentia sa mananci acea bucata de friptura”… Groaznic, dar adevarat. Daca esti ingrijorat cu privire la manierele tale (nu ar trebui, in conditiile in care ai beneficiat de cei „7 ani de acasa”), consulta un ghid specializat.

6. Determina-i sa vorbeasca

Nu ne plac oamenii care vorbesc doar despre ei. Oamenii adora dialogul, pe cei care ii asculta si simt ca iti pasa de ei, cand apleci atent urechea la ce iti povestesc. Asculta si apoi vorbeste. Poti genera o legatura cu persoana de langa tine, atat de utila in afaceri.

7. Cine plateste?

In general, plateste organizatorul mesei de afaceri. Daca ai initiat un asemenea eveniment, trebuie sa platesti. In situatia in care celalalt insista sa plateasca o parte din consumatie, nu ii refuza aceasta dorinta.

Sursa: manager.ro

 

Bolocan Ovidiu-Cristian

Bolocan Ovidiu-Cristian este autorul acestui blog. Il puteti gasi si urmari pe Twitter si Facebook.

Comments are closed.