Fostul ministru al Educatiei, Ecaterina Andronescu, critica noile propuneri de planu-cadru pentru liceu

Fostul ministru al Educatiei Ecaterina Andronescu a declarat, la Adevarul Live, ca propunerile de planuri-cadru ale sefului de la Invatamant Liviu Pop, care printre altele vizeaza diminuarea numarului de ore de Fizica, respectiv de Tehnologia Informatiei si Limbi Straine, reprezinta o mare greseala.

Senatorul PSD a criticat noile propuneri de planu-cadru pentru liceu, argumentand ca nu poti sa ghilotinezi materii de baza si sa le inlocuiesti cu discipline ce ar trebui sa regaseasca in zona extracurriculara.

• Este o mare greseala. Voi propune colegilor din Comisia de Invatamant sa ne intalnim in ultima saptamana din ianuarie cu ministrul Educatiei si sa avem o discutie aplicata despre aceste planuri-cadru. Trebuie ridicata problema unor discipline esentiale. Am introdus Informatica in ciclul gimnazial de aproape 17 ani. De altfel, a crescut industria IT. Nu avem de ce sa nu recunoastem acest lucru. Avem si facultati mai dezvoltate din zona asta de electronica si de calculatoare. Nu ne putem bate joc de pregatirea elevilor din liceu“, a afirmat Ecaterina Andronescu
  • Oficialul a mai afirmat ca ,,nu poti sa ghilotinezi pur si simplu programul disciplinei de Fizica si sa o inlocuiesti cu altceva. Poti sa faci educatie complementara. Poti sa faci educatia artistica prin ceea ce inseamna educatia extracurriculara. Nu poti sa inlocuiesti o disciplina de baza cum este Fizica sau Chimia cu lucruri care nu ne duc in sus, ci ne coboara pe aceasta scara a valorilor“.

Fostul ministru al Educatiei a criticat si scoaterea celei de a doua limbi straine din trunchiul comun de discipline.

• Traim intr-o lume globalizata. Eu vin din domeniul Stiintelor Exacte insa nu am cum sa spun ca Limbile Straine nu reprezinta un domeniu esential. Suntem o tara situata in Europa. Este important sa stim sa comunicam cu cetatenii din celelalte tari“.
  • Andronescu a mai spus ca la discutiile cu ministrul Educatiei Liviu Pop va aborda si problema planurilor-cadru pentru gimnaziu. „Cred ca este momentul sa vorbim si despre corecturi la planul-cadru din ciclul gimnazial. Sa revenim la ce a fost. Reusisem intr-unul din mandatele mele sa aducem planul-cadru al invatamantului gimnazial la 25 de ore pe saptamana. Ganditi-va ca in clasa a V-a sunt copii care au 10-11 ani. Acum s-a ridicat la 30, chiar 32 de ore pe saptamana. Nu trebuie sa incarcam exagerat copilul pentru ca o asemenea abordare il va determina sa se indeparteze de scoala. „

Ministerul Educatiei vrea sa elimine ? la profil Real ? o ora de Fizica desi aceasta este materie de Bac. Aceeasi soarta ar urma sa o aiba si TIC (Tehnologia Informatiei si Comunicarii). La clasa a XI-a, tot profilul Real, specializarea Matematica-Informatica, a doua limba moderna nu va mai fi prinsa in trunchiul comun, aparand posibilitatea alegerii intre o ora si trei ore de discipline optionale. Acelasi lucru se intampla si la clasa a XII-a. In schimb, elevii vor face Educatia vizuala, la clasele a IX-a si a X-a, respectiv Educatie artistica la clasele a XI-a si a XII-a. Se introduc orele de Consiliere si Optionale la care elevii vor putea studia Biologie marina/Ecosisteme marine, Geologie, Apa si viata sau Animatie.

Bolocan Ovidiu-Cristian

Bolocan Ovidiu-Cristian este autorul acestui blog. Il puteti gasi si urmari pe Twitter si Facebook.