Optimizarea site-ului: Actiune imperativ-necesara de promovare in Google

Indiferent daca detii un blog, un magazin online sau un site de prezentare, optimizarea website-ului reprezinta o actiune imperativ-necesara pentru promovarea in Google. Cercetarile in domeniul marketing-ului digital arata ca aproape 60% dintre utilizatorii care viziteaza un site vor parasi pagina daca aceasta nu se incarca in mai putin de 3 secunde, iar 30% dintre potentialii cumparatori vor abandona tranzactia de cumparare in cazul in care cosul de cumparaturi nu este optimizat.

Totusi, pe langa imbunatatirea acestor doua aspecte, optimizarea website-ului din punct de vedere SEO(afla mai multe pe SEOcupcake .ro are un aport major si in cresterea pozitiei pe lista rezultatelor din Google si, implicit, in obtinerea de trafic organic pe site

Optimizarea site-ului pentru Google presupune o serie de cerinte SEO de baza:

• Cresterea vizibilitatii site-ului pe cuvinte cheie reprezentative

Una dintre cerintele SEO de baza in optimizarea unui site este aceea de a alege corect cuvintele cheie reprezentative. Mai precis, userii folosesc expresii/grupuri de cuvinte unice atunci cand cauta in Google un anumit produs sau serviciu, motiv pentru care analiza de cuvinte cheie joaca un rol esential in optimizarea website-ului tau. Astfel, alegerea, structurarea si utilizarea cuvintelor cheie relevante pentru magazinul online sau site-ul de prezentare pe care il detii, sunt factori care vor contribui la imbunatatirea pozitiei in Google si care vor genera o crestere a traficului organic.

• Optimizarea sau modificarea arhitecturii paginii web

Pentru a reusi sa atragi vizitatori pe site-ul tau, dar si sa ii determini pe acestia sa ramana pe pagina si chiar sa cumpere produsele pe care le comercializezi (acolo unde este cazul), este foarte important ca arhitectura website-ului sa fie una favorabila acestor actiuni. Cu alte cuvinte, optimizarea sau modificarea structurii paginii web te poate ajuta sa imbunatatesti experienta de navigare a userilor pe site, dar si sa te diferentiezi de competitori. Odata realizate aceste doua obiective, nu doar ca vei reusi sa iti fidelizezi clientii/vizitatorii, dar magazinul tau online/site-ul de prezentare se va bucura de o vizibilitate mai mare in rezultatele Google.

• Relevanta elementelor SEO

Elementele SEO principale (title, h1, tag etc.) au capacitatea de a genera modificari rapide de ranking atunci cand sunt actualizate si alese in conformitate cu relevanta lor pentru continutul aferent site-ului tau. Astfel, aceste atribute SEO devin esentiale pentru optimizarea unui website si, in acelasi timp, pentru promovarea acestuia in Google. In consecinta, alegerea corecta a acestor elemente reprezinta o alta cerinta SEO de baza pe care trebuie sa o ai in vedere atunci cand iti optimizezi pagina web.

• Crearea de continut unic si relevant

Fotografiile copiate, grupurile de cuvinte copiate sau modificate cu sinonime, reprezinta doar cateva dintre semnalele de calitate scazuta pentru Googlebot. Mai mult decat atat, un continut irelevant pentru utilizatori ii va determina pe acestia sa paraseasca site-ul si sa nu il mai acceseze niciodata. Din aceste motive, crearea de continut unic, relevant si informativ reprezinta o alta cerinta pe care trebuie sa o respecti atunci cand iti optimizezi site-ul din punct de vedere SEO. Asadar, pe langa faptul ca acest lucru te va ajuta sa te detasezi de concurenta, sa atragi noi clienti si sa ii fidelizezi pe cei existenti, astfel vei reusi sa eviti si penalizarile.

• Optimizarea site-ului pentru variante de mobil

Unul dintre motivele principale pentru care ar trebui sa ai in vedere optimizarea site-ului si pentru variante de mobil este acela ca userii care folosesc aceasta varianta iti pot vizita pagina web chiar si atunci cand desfasoara o alta activitate. Practic, acestia nu sunt legati de un calculator si pot genera trafic pe site-ul tau indiferent de locul in care se afla. In plus, diferentele de rezultate organice intre Desktop si Mobile sunt din ce in ce mai mari, pentru ca vizitatorii isi doresc sa intre in posesia informatiilor pe care le cauta cat mai usor si mai rapid cu putinta. Drept urmare, pentru a reusi sa iti promovezi site-ul in Google este necesar sa tii cont si de aceasta cerinta.

In concluzie, optimizarea site-ului este o actiune absolut necesara pentru promovarea afacerii tale in Google, iar pentru a te asigura ca respecti cu strictete toate cerintele enumerate mai sus, poti apela cu incredere la SeoCupcake, o agentie de marketing digital cu o vasta experienta in acest domeniu.

Bolocan Ovidiu-Cristian

Bolocan Ovidiu-Cristian este autorul acestui blog. Il puteti gasi si urmari pe Twitter si Facebook.

, , , ,

Comments are closed.